Cytryna i Limonka pochodzą z tej samej rodziny i jak każdy wie są bardzo do siebie podobne. Różnią się oczywiście kolorem, wielkością, grubością skórki czy ilością soku. Zawartość witamin i składników odżywczych jest również inna w obu przypadkach, chodź są to niewielkie różnice.

Cytryna

Zacznijmy od tej bardziej popularnej – cytryny. 100 g tego żółtego owocu zawiera 30 kcal i około 50 mg witaminy C. Oprócz znacznej ilości witaminy C, zawiera również inne witaminy A, B, E i P oraz liczne składniki pokarmowe wapń, magnez, fosfor, potas i sód. Dzięki zawartości witamin cytryna wspomaga naszą odporność i działa korzystnie na naszą urodę. Cytryna posiada mocno żółty kolor, grubą skórkę, jest bardziej kwaśna i bardziej soczysta niż limonka. Cena w obecnej chwili waha się w granicach 7-9 zł za kilogram.

Limonka

W 100 g limonki znajduje się 29 kcal oraz 29 mg witaminy C, czyli prawie 2 razy mniej niż w cytrynie. Zawartość pozostałych witamin i składników pokarmowych jest identyczna, jak w przypadku żółtej kuzynki. Limonka posiada zielony kolor, jest mniejsza od cytryny, posiada cieńszą skórkę i jest mniej soczysta. Cena tego zielonego owocu mieści się w granicach 10-14 zł za kilogram.

Cytryna i limonka posiadają bioflawonoidy, które spowalniają starzenie i chronią nas przed rozwojem nowotworów. Są idealnym dodatkiem do zimnych, jak i ciepłych napojów, pasują również idealnie do niektórych potraw, w szczególności do ryb. Limonka jest dobrą alternatywą dla cytryny, ale cena i zawartość witaminy C sprawiają, że pozostanę przy tej drugiej (jak chyba większość z Was). 🙂


Jeżeli podoba Ci się ten artykuł i jeszcze nie polubiłeś mojej strony na facebooku to daj Lajka :)
Udostępnij: