Czy warto jeść ziemniaki? Dużo osób myśli, że ziemniaki są tuczące, kaloryczne, niezdrowe. Zastępują ziemniaki kaszami, ryżem czy makaronem, a to własnie nasze polskie ziemniaki posiadają wiele witamin, błonnik i łatwo przyswajalne białko. Skrobia zawarta w ziemniakach stanowi  dobre źródło węglowodanów i tym samym dostarcza naszemu organizmowi dość sporą dawkę energii. Wbrew pozorom ziemniaki są bardzo dobrym dodatkiem do naszej diety przy odchudzaniu.

Czy warto jeść bataty (słodkie ziemniaki)

Jeszcze kilka lat temu mało kto w ogóle słyszał o słodkich ziemniakach, raczej uznawane były za coś dziwnego. Teraz większość z nas wie co to są bataty i są one ogólnodostępny w osiedlowych warzywniakach czy supermarketach. Są one nieco droższe od zwykłych ziemniaków ale jeżeli jeszcze ich nie próbowaliście to polecam! 🙂

100 g batata posiada 85 kcal, nie jest to dużo, więc nie musimy się bać, że od razu przytyjemy. W 100 g słodkiego ziemniaka znajduje się około 3 g błonnika i 20 g  węglowodanów. Bataty nie posiadają w ogóle tłuszczu. Podczas gotowania uwalnia się specjalny enzym i zamienia on skrobię w maltozę i tym samym ziemniaki są takie słodkie.

Czy warto jeść ziemniaki

Jak już wcześniej wspominałem ziemniaki wcale nie są tuczące, 100 g ziemniaków dostarcza nam tylko 75 kcal, czyli o 10 kcal mniej niż poprzednik. W 100 g zwykłych ziemniaków znajduję się o połowę mniej błonnika (1,5 g) niż w batatach i o 2-4 g mniej węglowodanów (16-18 g). Zwykłe ziemniaki posiadają również wiele witamin i są lekkostrawne.

Jeżeli głowicie się czy możecie zjeść ziemniaki na obiad, to w ogóle się nie zastanawiajcie tylko urozmaicajcie sobie dietę ziemniakami czy batatami. Są one lekkostrawne, dają poczucie sytości i co najważniejsze są niskokaloryczne – oczywiście w małych ilościach. 🙂


Jeżeli podoba Ci się ten artykuł i jeszcze nie polubiłeś mojej strony na facebooku to daj Lajka :)
Udostępnij: